lördagen





Lördagen spenderades vid en mysig, dock rätt så sunkig, sjö, inkräktandes på ett Graduation Party, Jet Skii-åkande och med massa maat.



Patrisha jobba på pistolkonsten



Medans jag jobbade på att avsluta...





Exhausted and wet after Jet Skiing




Hem och Familj




Fika i Solen. Hemma. Sverige.



Pappa och Hund



Brors fina flickvän och Syster1



Mother



Schleten thjej

Broder och Syster2 på vift.




Dagens nyheter

Hej minis.

Spenderar för tillfället 6 härliga extra timmar i Helsinki av alla platser i världen. Lite mörbultad och sliten för tillfället, vakna 3 am o sen dess 24 h utan sömn. Mysigt. Kollade på män som hatar kvinnor innan på flyget, mycket bra och mycket vidrig.

Annat viktigt; barn under 6 år borde förbjudas på flyg, alternativt bedövas så de ej kam skrika eller sövas ner. Flygbolag borde undvika 2 h försen avgång eller betala tillbaka halva biljetten. Finnairs babyblå uniformer är de sötaste so far. Tydliga marina o 60-tala influenser. Bara fem h to go..........

last minutes in USA





Sitter och väntar på SuperShuttle. Trött. Seg. Mycket orolig för att mina väskor inte kommer klara gränsen.




Ses in Sweden!




last night.


Man ångrar ju alltid lite att man "inte tog tillvara" på vad man nu gjorde när vad man nu gjorde börjar lida mot sitt slut. I detta fall att man inte var i "the City" mer, att man inte lärde känna mer människor osv. Jag fick mig i alla fall ett ordentligt avslut igår, med Patrisha, på San Franciscor Gay-gator. Fabulous.

Helgen till ära var det San Francisco Pride och med dubbelt så många bögar vet vi ju alla att atmosfären blir dubbelt så bra.

Så, här sitter jag nu. Nöjd.















my latest addiction..


Jag har alltid vart den beroende typen, och under de två årtioenden jag levt har flertalet sådana existerat. A trip down memory lane:

5an: Rosa. Helst en hel outfit, skor, kapribyxor och 3/4-ärms tröja
9an: Vaselin mot mina extremt torra läppar och min turkosa hoodie från H&M divided. (På senare dar när jag vet att vaselin och paraffin snarare är uttorkande tänker jag tillbaka på mitt vaselinberoende med skräck)
2an (gymnasie): Korta kjolar med hög midja, modebloggar, second hand och strumpbyxor
1an (uni.): Piggelin, SATC-boxen
USA: Sura Meloner och Morotskaka, SATC-boxen
NU: Carmex och Banankaka.

Konstant beroende: Min dator

Banankaka alltså. OMG. Det godaste bakverket ever.


'

Nästan så vi får lägga in en sånhär igen:







säg hej

Säg hej till...



sol och pool i min fabulösa bikini...



...och shopping!



Men hejdå till Foothill...






ohållbart.




Shoppingstopp. I 6 månader. Inga undantag, förutom när mascaran tar slut, julklappar och eventuellt ett stockholmsbesök med BEGRÄNSAD budget.

Detta kombinerat med sommarjobb, extrajobb och extremt låg hyra i höst skall få mig back on track.

(Idag köpte jag en underbar skinnjacka (i batik, hehe), en guldig byxdress och en leopardklänning)



nytt i livet.



Klippte lugg igar. Sjalv. En liten fjallig ojamn skapelse som far mig att se 5 ar yngre ut. Note to self: efter 15 forsok av egenhandigt producerade frisyrer borde du inse att det ar bast att VANTA 6 dagar till din frisortid.

Kollade pa SATC hela kvallen istallet for att plugga. Aven i detta fall skulle det behovas en liten note to self. Lar dig prioritera.

Gatt upp sju varje dag denna veckan frivilligt. TYP. Detta ar den enda positiva handelsen jag har att rapportera. Kanns underbart att vara i KONTROLL over min egna kropp. Hander sallan. Den sover nar den vill, ater nar den vill och lagger sig framfor datorn nar den vill. Utan att jag har nagot saga till om.

Countdown in progress:

  • 1.5 h kvar till sista finalen.
  • 4 dagar kvar till Sverige, Sweden, La Suede.
  • 11 dagar kvar till Oslo
  • Ca 3 ar kvar tills jag gifter mig med Calle. (Hehe han vet inget an)
  • Ca 10 ar kvar tills jag blir mamma
  • Uppskattningsvis ca 25 ar kvar tills jag lar mig att laga atbar mat (sista forsoket smakde bara salt)
Hejda





Final day





Final day today. Sitter utanför tentasalen en timma innan start. Jag som börjat känna stolthet i att vara marginalernas kvinna inser dock att det är dumdristig att vara en timma tidig. Vad göra annat än att sitta och begrunda klumpen i magen? Sen när blev jag den nervösa typen? Sen när jag började läsa kurser där jag har en chans att få A.
Jag vill ju så gärna vara bäst igen!

Det är ju så kul att vara bäst hehe!

Nummer två på dagens schema är ett oförberett speech. Fem min prepp, tre min tal. Jag som fortfarande känner mig något begränsad av mitt vokabulär känner ännu en liten klump i magen inför detta. The more the merrier...




pluggfredag.





Vad gör man när man inte vill plugga. Svaret vet ni ju alla. MÅLAR NAGLAR!!



Hehe. Jag har verkligen inget "intressantare" att skriva om.




/





Tror att ni kan räkna ut att jag pluggar just nu... (när jag inte skriver onödiga blogginlägg)




Stud.





Kom ni ihåg på högstadiet, eller till och med gymnasiet när folk kallades stud i en ytterst negativ bemräkning. Eller bara allmänt att man försökte "ha pluggat minst", eller "bry sig minst", helst skolka en del (jag lyckades med den delen i alla fall), men samtidigt klara sig bra. Men visst är det ganska konstigt, att förakta ambitiösa studenter för att dom pluggar.

Plugga är så sjukt bra.
Jag är nuförtiden stolt att jag pluggar mycket (eh..).
Jag vill till och med försäker få det att låta som att jag pluggar mer än jag gör.
Jag går aldrig mer in med inställningen och attityden att "åh, jag kommer faila för jag orkade inte plugga".
Nu är det mer: "Jag är grym och kommer få ett A".

Folk som pluggar mycket, har amition och står för det är nu för tiden mina föredömen, jag vill va som dom.

(Den trista sannaningen är dock att jag inte pluggar så mycket som jag vill, och att jag oftast ÄR ganska oförberedd inför prov, och ganska sällan får högsta betyg, men hey; visst börjar det med inställningen?)

Jag vet inte riktigt vart jag ville komma med detta inlägg, whatever...




vad gör man när man borde göra annat?




Vad gör man när man egentligen borde plugga inför 20% av sitt betyg? Jo man...

Målar naglar (klassiskt, funkar alltid)
Kollar på Grey's Anatomy, såklart
Kollar Blondinbellas och Kissies blogg
Kollar andra bra bloggar som man inte skäms lika mycket över att man läser
Tycker iof att Blondinbella är bra
Kollar vad klockan är i Sverige 1000 gånger för att se om det snart är Skypedags med Calle
Klämmer finnar, såklart
Längtar efter svensk pizza
Längtar till Linköping
Längtar efter att läsa oflummiga kurser igen, som matte
Längtar efter Nino
Tänker att man borde städa
Ser sin manliga 50+ rommie i blotta underbyxorna
Bloggar






avskyr.





Jag avskyr att bli lämnad. Något som kommit på senare dagar antar jag. Först åker Calle till USA och lämnar mig i Sverige. Sedan åker jag till USA, och då åker han hem. Såklart. Bitch.

Sedan lider jag av extrem separationsångest, något jag inte upplevt tidigare. Antar att även det har kommit på senaste dar.

Kommer det något bra av att bli äldre?

Vet ikke, man blir fegare, tråkigare, mer inrutad, fantasilös, synisk och realistisk. Och så får man extrem separationsångest för att man blir kär.






sista dagarna tillsammans :)







Redo för att bjuda Calle på middag för att fira att han är så duktig!



Quties



Calle och stänger... no comments



Calle blir ledsen för att han skall åka hem och vara utan mig i två hela veckor.



Calle blir snygg inför sista middagen tillsammans



Kul



Söööööt thjej...




ny dag!




Ny dag. Ny dag med vansinnig träningsvärk från Paintball. Ny dag och den sista med Calle i Usa.




depp.




Så otroligt deppig just nu.

Tankar i mitt huvud:

  • Jag har inga vänner.
  • Jag är en tråkig människa.
  • Jag har inget att ge.
  • Allmänt trist och platt varelse.
  • Jag är socialt inkompetent, inklusive osocial.

Gå och lägg dig Frida och vakna uppryckt imorgon!

Tilläggas skall att hela lägenheten, inklusive min boyfriend, har avskedsparty på nedervåningen men jag sitter ensam på övervåningen och skriver på en blogg SOM ÄNDÅ INGEN LÄSER. Vill inte gå ner för att mitt huvud säger till mig att jag är tråkig att vara med.

Haha.

Så otroligt patetisk är jag ikväll.

GÅ OCH LÄGG DIG.

En svag stund mina vänner, en svag stund.



hehe





Mitt liv är så roligt just nu. ROLIGT.







jag idag.










daglig blåbärsmuffins



Har precis proppat i mig min dagliga muffins. Foothill har the most delicious muffins ever.

Antar att LCHF-dieten inte kommer till sin fulla verkan om man äte kolhydrater halva dagen och massa fett andra halvan. Eller?

Oavsett. För tillfället sitter jag och internetdejtar. En helt ny värld det där, spännande. Jag är en lesbisk, 23-årig tjej i San José som söker dating/casual sex or a relationship. Meningen är att jag skall vara en lesbisk stereotyp och se vilka svar jag får (liksom mina gruppmedelmmar skall vara feminister, "houswiveswannabes", traditional masculin men, gays etc). Men jag tycker det är svårt det där. Jag vet inte riktigt om jag anser att det finns en lesbisk stereotyp. Wikipedias definition:
"Stereotypes about lesbians are that they prefer short haircuts, having an interest in sports particularly softball, enjoy occupations such as the military, truck driving and law enforcement, act in a tomboyish manner such as wearing male attire, have tattoos, are man-haters, overweight and unattractive."
Nja. Njaaaaaa. Dessa existerar säker och är med all säkerhet mångas bild av lesbiska, men mina nya vänner faller inte någon i den kategorin...

Ang "låtsasonlinedating": Jag vet att det är på gränsen till omoraliskt att "leka" med andras känslor, men det är bara en veckas experiment. Dessutom finns jag bara på gratis datingsiter, och plöstligt fanns det inte så många seriösa relationssökande människor kvar.

Det är i alla fall spännande att undersöka min lesbiska sida lite. Tror att Calle borde undersöka sin homosexuella sida lite med, han har lite svårt med det där. 





Sunny California



Nu är det ganska exat tre veckor tills jag beger mig till Svealand. Bra tycker jag, för min man åker cirkus 6 dagar, och han är lite livskvalitet för mig. Får jag vara med honom är jag glad, hur mycket toffel det än får mig att låta. Jag har aldrig vart så nere någonsin som under det halvåret vi var ifrån varandra. Jag antar att det är något man får lära sig hantera, men det var så det var.

Nu bosätter vi oss snart på 39 kvadrat i Irrblosset. Förra omgångens ambitiösa boendesökande fick ge vika för studentbostäders smidighet. Undrar bara hur det kommer gå. Innan bodde jag, 1 pers, på 49, nu skall vi dela på 39.

Känner mig kanske nöjd nu i alla fall. Det räcker. Jag vill åka hem.




PINSAMT





Idag gjorde jag det igen. Som den yngling jag är smet jag från att ta konsekvenserna för mina hadlingar (eller för mina ickehandligar om ni så vill) och skrev ett mail till min lärare och min grupp 6.30 imorse:

"I woke up this morning and couldn't hardly move from bed, I won't attend class, and therefore also miss my group-presentation. I hope there's an solution to this. I've informed my group members."

Dålig, dålig, dålig tjej. Det var ju inte direkt så att jag låg på min dödsbädd utan snarare att jag hade en smärre huvudvärk och en ENORM ångest för att jag inte alls var tillräckligt prepared för min presentation.

Men ni måste förstå mig. Jag avskyr att inte göra mitt bästa. Och TROTS det skulle man kunna se mig som en professionell procrasinator. Bad, bad, bad. Nu har jag mer ångest för att jag känner mig som en dålig människa. För att jag ÄR en dålig människa. För att jag inte vet om jag kommer få 1/3 av poängen eftersom de var grundade på grupppresentationen (fastän jag var den som i princip piskat gruppen till att genomföra grupp-presentationen på detta genialiska sätt).

Och detta var andra gången. Förra gångens konsekvenser skall jag ta idag när jag skall presentera ett tal som egentligen var due för två veckor sedan.

Nu är det skärpning.





RSS 2.0