20110531 - morgonstund har matte i mun




Ackompanjerar morgonkaffet med lite mer matte. Inte en stund utan en formelsamling i hanen eller richardsonextrapolation i huvudet. Countdown: 1 dag till tentorna. (Och det är tur för jag håller för tillfället på att gå nuts i mitt eget huvud)





lycka.









kvällsmåsten




Så var man här igen. Tenta-p. Målet för dagen ligger timmar bort. A-huset töms, vilket är förståeligt, det är trots allt lördag kväll. Förhoppnignsvis kommer mega-latten från McD att hålla min annalkande matkoma i styr så att jag kan slåss om titeln "Längst kvarvarande i A-huset"  och därmed i alla fall ikväll få somna med ett lite lättre hjärta.







detta med vänner




Lyssnar på "Varmt igen" (Jöbacks version), en låt som introducerades till mig av min kära, gamla (faktiskt äldsta) vän Maja för en väldigt massa år sedan. Den ger mig en bra känsla i magen. Magkänslor är viktiga har jag lärt mig.

Kanske är det för att den är så vacker.

Eller för att den påminner om just en vän.

Det var ganska nyligen jag lärde mig att på riktigt uppskatta dessa vänner. Detta då jag insåg att man kan bli riktigt sjukligt superensam i livet. Tacksamheten kom som en chock, och sedan dess har jag oftat ägnat ett litet tack till Honom där uppe som välsignat mig med dessa. Jag som tidigare värderade flykten och "flexibiliteten" i att inte känna någon för bra, samt statusfaktorn som 600+ vänner på facebook ger.

Ett liknande uppvaknande kom för ganska exakt 1,5 år sedan. Denna gång handlande det om uppskattandet av familjen. Plötsligt insåg jag att dessa 5 personer var de viktigaste i mitt liv. Tyvärr blev denna insikt något smärtsam då man helt plötsligt oroade sig för att inte hinna förklara för dem hur mycket de betydde, innan någon plötsligt inte fanns kvar. Jag som tidigare identifierat mig med förakt till hemorten, insåg att det i alla fall fanns en bra sak med Kinna.

Summan av det hela: Bra magkänsla - CHECK. Lite kärlek - CHECK




tenta-p



Vi är mitt inne i tenta-p nu mina vänner. Ögonen känns som cement och mängden mjölk i kaffet minskar exponentiellt med tiden. Ikväll skriver jag första tentan, som i ett drömscenario går som en dans, men i ett lite mer reviderat, verklighetsliknande, scenario inte går alls.

Det är i tenta-p som man inser alla sina tillkortakommanden. Som bristen på självdisciplin. Latheten när man inte orkar tvätta håret på för många dagar. Sitt irriterade humör.

Men det är nog ändå bristen på självdisciplin som orsakar mig mest problem (utifrån ett perspektiv där man vill prestera bra på sina tentor). Hur gör man för att piska sig själv till lydnad? Jag har aldrig fått svar på frågan.



...




så var det tenta-p igen. Optimeringslära fortsättningskurs, Ekonomisk Analys: Besluts- och finansiell metodik samt Numeriska metoder står på schemat. Kult.




?





För andra natten i rad drömmer jag om att någon gömmer alla mina skor. Detta urartar i att jag går crazy och slåss. Vad betyder detta? Dags att tagga ner på materialismen?




MINNEN





MINNEN




craaazy!



Denna helg kommer bli CRAZY och jag är taggad som bara den. Fredag = fredagspub från 12, blocparty i colonia, förfest i märkesbacken och slutligen UK. Ingen snö kan förstöra denna helg.

För att inte tala om NÄSTA helg! SOF med Karin. Lycklig. Kommer bli... legen.. (you know)

Fest är den enda som kan överskugga stora livsbeslut. Och just nu är överskuggning behövligt.




2 bra dagar





Fredagen samt lördagen var helt klart över förväntan. Lite smådeppig över att alla andra skulle ha galet kul i Uppsla hade jag inte speciellt höga förväntningar, men Linkan levererade!


Jag, min dubbelhaka och Calle begav oss till HG för en lite bite. Biten var inte så bra, men med en öl och vitlöksbröd blev det klart godkänt!


Dag lördag var ju Valborg. Inledningsvis spenderades denna i Trädgårdsföreningen med skumpa, jordgubbar, en filt och öl.

Fortsättningsvis på volleybollplanen innan det var dags för kravall! Det är med viss sorg i hjärtat jag påminns om att min kära overall är som bortblåst. Tur att man har bra vänner som Salli med medlidande som lånar ut sin.


Summan av kardemumman! Bra helg :)





RSS 2.0