...



Jag blandar prickigkorven med saltvatten och undrar hur hjärtat kan sakna någon så mycket?  Det är en konstig ekvation men ett dröjande svar. Närmare december, om ens då. En obehaglig distans, en konstig känsla någonstans, det känns tomt ellerhur?



avsked.



Det är måndag 31 augusti. Lite av en dag jag inte ville skulle komma typ. Ganska mycket typ. Det är good bye-day. Det är bad bye-day, sad bye-day.



vad skall man göra nu.




Status: Platt, tråkig tjej med choklad i baken

Vad skall man göra nu, vad skall man göra nu, vaaad skall man göra nu, vad gör man nu? .. trala.. sen tar man med Herr Nilson och Lilla Gubben på en sväng...

Riktigt pippilätt är inte livet alltid. Frågan är vad skall man göra nu? Det är många frågor i huvudet på en gång. Mycket val, beslut. Frida Hanson is no longer a fan of chioses and decisions (Comment / Like)

Yey!!

Nej.

En kycklingbaguette på detta.



fint.



Tre mackor med onsalakorv. Ett avslutat bodypump pass. Några avsnitt av sex and the city vid kökdbordet. En pojkvän med Ben & Jerrys några kvarter bort som väntar på en. Fin stund. Det känns i alla fall inte som att vi kommer ha en fet Atlant mellan oss om mindre än en vecka...




laster.



Jag har definitivt en ny last (utöver att sova minst 12 timmar per dygn och ligga i sängen hela min vakna tid).




PGGELIN!

har mått bättre.



Detta är dagen då Frida dog. Baksmälla är inget i jämförelse med dessa efterdyningar jag upplever. Solglasögon på och kämpa.



12-timmarsnätter.




Frida Hanson har gått över från 11-timmar nätter till 12-timmarsnätter. Eftersom man lever kortare om man sover för mycket kommer antagligen jag leva tills jag är typ 35 år. Har i alla fall precis vaknat och gått igenom halva minmorgonrutin. Ätit ostbågar, kollat bloggar och satt upp håret i en tofs. Väntar gör dusch, filmjölk, lägehnhetsstäd och ett samtal till frisören. Snart fastnar till och med balsamet i mina slita toppar!





?



Hur gulligt är inte detta???







linköpingsintroduktion.



Eller snarare universitetslinköpingsintroduktion. Eller snarare alkoholdrickandeuniversitetslinköpingsintroduktion. För i morse var jag på uni första gången igen efter sommaren. Det är ångest på hög nivå, samtidigt som jag sugs dit. Farligt. Ikväll är det i alla fall phaddertok. Jag tänkte lite rocktema på outfiten. Nej just det ja.. det är ju gul overall på igen. Ångest och lycka.






lång dag.


Denna dag känns som två. Eller tre. Trots att jag bara jobbade 4 timmar, eller tom 3,5 eftersom jag var en halvtimma försen. Detta är historien om hur Frida blev försenad till jobbet och hur hon nästan blev 1200 kronor fattigare.

08.05 stod jag så snällt på Karlskoga station (vad gjorde hon där kan man undra) och tog bussen till Örebro C. Avgång mot Skövde, Göteborg 09.10.
... NY TID 09.25
... NY TID 09.27
Väl på tågen vad mina hopp om att hinna med mitt 10-minutersbyte i Herrljunga små.
... *trafikmeddelande*.. på grund av bla bla bla... nu minus 25 minuter... nu minus 30 minuter... bla bla.. resande mot Borås, Kinna, Varberg med byte i Herrljunga meddelas senare om alternativ då de inte kommer hinna med sitt byte.. bla bla..

Alternativet var: åka med tåget till Göteborg, Vänta en timma på 300an hem. Beräknad hemkomsttid 14.30. Ursprunglig tid 12.35

Till råga på allt hade SJ-snubbarna en efter en försäkrat mig att 'ja ja det skall inte vara några problem att åka på din biljett hela vägen hem bla bal'. Okej fine. Väl på bussen var jag nära på att inte bli påsläppt för att snubben bakom ratten inte fatta vad ja pratade om, förstårligt. Väl vid korsvägen kommer BILJETTKONTROLLANTER på! Andas ut andas in.
'Ja vi har ju inget samarbete med SJ och du har ju inget intyg med dig. Du reser alltså inte med giltig biljett. Betalningsskyldig är vad du är, flicka lilla. Tur för dig att tanten bakom kom med samma tåg, men MED intyg, vilket gör att jag precis kan lika på dig.. bla bla..'

F*TTSJ.

Nu är jag bara trött och vill sova. Tankarna dansar tango i huvudet och bakar än mot den ena sidan än mot den andra. Snart sprängs det och radioaktiviteten utplånar hela Kinna med omnejd. Tankar om det mesta. Jobb, skola, jobb, långtidsfrånvaro från beloved, skola, hösten, livet, orkeslös.




fin helg.



Detta kan bli en bra helg. Är i karlskoga hos Calle och grillar och dricker vin. Kungligt.




RSS 2.0