skolaaaaaaaaaa.



Sitter på uni och skall gå i skolan. Precis som när man var 7 år gammal. Tänk att man inte kommit längre i livet.

Men you suckers, så fort jag gått färdigt i skolan kommer jag kuta om er alla som lever på riktigt med hästlängder!


Kan man ju i alla fall hoppas..


vanlig dag.



Detta är en helt vanlig dag..

Jag börjar med att skypa med calle, men måste lämna honom irriterad, rusandes till skolan.
Jag är fem minuter sen, helt okej ändå.
Jag drick kaffe i baljan.
Jag cyklar hem med ambition att plugga de tre timmarna innan jobbet på Nilson.
Det går inte så bra att plugga.

Här är vi nu. Efter som det är en vanlig dag anatar jag att den kommer forstätta som vanligt:

Jobbar till 19
Jag är hemma halv åtta
Jag planerar ambitiöst för kvällen
Jag sitter framför datorn tills tolv...



monster.



Jag äter så sjukt mycket inte bra mat. Och så sjukt liten bra mat. Det är bättring på detta efter tenta-p. Eller det är iof efter tenta-p nu och jag har redan ätit ett klägg idag.

Tänkte visa mina nya favorigodisar



Gooott...


Ikväll är det klassittning och jag har den äran att vara TM. Det kommer bli legendary. Eller ett fett fiasko.



nej.



Jag vill inte plugga. Vill inte vill inte vill inte vill inte. Jag blir frustrerad så fort jag ser ett tal, jag kan inte fokuser, jag kan helt enkelt inte plugga optimering. Detta har resulterat i att jag gjort två tentauppgifter med bara en dag kvar. Fortsätter det såhär kommer jag inte kunna plugga imorgon. Det går bara inte! Panik.

Nu skall jag dra mig mot Nilson, jobb tills 19.10, sedan hem och plugg (the rachel zoe project).
Imorgon är det plugg hela dage (the rachel zoe project, project runway, sova i sängen).

På tordag är det tenta (underkänd med stort U. Det G-Å-R inte att plugga)

Nej.




 

Jobbredo

 

 


låt oss lista glädjeämnen i tenta-p.




Damer och herrar. Jag befinner mig mitt inne i tenta-p, verkligen mitt inne. Vad som har hänt är mekaniktenta idag. Kändes okej, men hey, man skall inte ropa hej förrän man kommit över bäcken. Vad som komma skall är optimeringstenta på torsdag. Tur att jag jobbar mån fm o ons em så att jag inte hinner plugga så mycket. Vem behöver plugga liksom?

Det kan vara svårt att hitta glädjeämnen när motvinden har högsäsong och man ständigt får gå runt och känna sig sexig i regnjacka, så nu skall vi försöka med detta.

Man kan fira när en tenta är över genom att äta god mat på hg (permiär), och vilken mat sedan. Och dessertbuffé. Vilken sockerchock. Konsekvens. Halloumi eller ngn annan ingrediens i rätten gasar till magen rejält så nu luktar hela mitt sovrum prutt.

När man kommer hem efter en lååång dag med plugg har mannen alltid vaknat och väntar troget på skype för att dela sorg och glädje och komma med uppmuntrande ord. Konsekvens: Han har alltid pluggar mer än mig, vilket gör att jag känner att jag borde plugga mer, vilket inte känns jättebra.

Man kan lära sig massa nya saker, och förhoppningsvis även känna att det finns en gnutta verklighetsförankring i det man lärt sig. Konsekvens: Sjukt bra jobb och massa pengar.

Hm. Finns ändå lite bra saker med tenta-p. Tar man bort pruttlukten och pluggkomplex så kitjing.

Nu skall jag sova. Vattnet i min kran smakar inte hallon, men jag är törstig och kan sällan somna när jag är törstig. Nooo.


Dagens och alla dagars man:

Från dagens man kan man med fördel dra referenser till fullvuxen bäbis.

 

 

 


rekommenderar inte vila innan tenta-p.


En helg med bröllop och lyx utöver det vardagligt studentskrala livet rekommenderas inte veckan innan tenta-p. Då det är svårt nog att få ihop energi och motivation blir detta lite svårare när man vet hur skönt man KAN ha. Hur mycket pengar ma KAN shoppa upp. Hur länge man KAN sova. Nej, de 1,5 närmaste veckorna är det bara bara bara plugg, jobb, plugg. Organisation, optimering, jobb, förberedelser inför klassittning, mekanik. Men. Jag måste ju faktiskt städa lägenheten först. Hon är bra på att smita från sina planer hon.


mekanik



Gör morotsoppa och försöker finna lite lugn. Men mekanik borde man pluggat. Borde, bör. Igår, idag, imorgon och för alltid fram tills lördag.


lite stress i systemet



Ambitioner för våren, 25% jobb och så skall man räcka till just nu. Det verkar inte så mycket men jag anar stress i systemet som äter upp min energi. På schemat närmaste dagarna ligger franskapresentation, jobb, organisations-projekt, optimringskompletteringar. Sedan var det plötsligt tenta på lördag och någon vart i sökandet inför våren har jag inte kommit. Stipendier som alla snackar om att man kan få, vart kan man hitta det om man inte ligger 100 mil socialt utanför samhället och har tagit på sig en ekonomisk ogenomförbar uppgift?



bröööööllop...






Sjukt snygg tjej.



RSS 2.0