bloggtorkish




Hej alla vänner.

Dag 18 av jobb är ni avslutat, det är fredag och jag sitter här och tar det lilla lugna innan eventuell utgång. Förfest nalkas, jag som på senare tid har utvecklat en viss fobi för förfester, grundad i en social fobi. Fobi kanske är fel namn på fenomenet, men låt oss vara lite inkorrekta.

Förfest. Alla skall synas, höras, vara roliga. Några promille senare har detta race utvecklats till en ohållbar situation för den som redan i första stadiet kände viss olust.

Vad är väl en förfest i förorten?




Last time in the suburbs...




vad händer?




Bloggtorka, vad händer? ikke så kul att skriva. Tråkig thjej.

Bor i alla fall fortfarande i Oschlo. Flyttat från ett kollektiv till ett annat. Från Grönland till Grynelykka (lätt uppbyte). Jobbar. Räknar ner. 3,5 weeks to to go (vad är detta, börjar tom stamma i skrift). Det känns verkligen som en mellanlandning detta, transporttid till Linköping igen. Lite tist för det är ju faktiskt riktigt trevligt att va här. Hur var det nu? Leva i nuet? Är det en bra ide kanske?




rajtantajtan




Idag är det tisdag och tydligen betyder det rajtantajtan på Oslo-sommar-språk. Så vad göra annat än att låta sig övertalas och svepas med i detta rajtantajtan? Kvällen bjuder på Rosé, Takterass, Fanta, Leopardklänning och Andreas Grega.

Innan dess; varför inte fräta sönder munnen med lakrits och sura godisar? Varför inte
"hjälpa" min pågående viktuppgång på traven? Varför inte liksom?







...





Kämpar för att hålla mig vaken, men så va det på't igen. Tur att man slutar 4 idag i alla fall...




OSLO





Men nu är jag i Oslo.




update.





De senaste dagarna har jajg befunnit mig på Hönö. Fantastiskt. Hästen, Hålskär hopp på Rödbergen. Bara Hönö när det är som bäst.














Volleyboll





Igår firades Mammas och Pappas 22åriga bröllopsdag med volleyboll och grillat på vår vackra gård.



Modern är en volleybollspelar över alla förväntningar ;)






RSS 2.0