övriga uppdateringar



Jag packade visst ner min rosa-turkosa dagbok med ludd så följetingen ligger på is fram tills juli. Om inte jag skall försöka delge poängen i varje inlägg. Risken är att stavfel och smarta formuleringar uteblir och resultatet helt enkelt inte blir lika autentiskt. Och det vill vi ju inte vara med om.


min nya flashiga mobil



I min nya flashiga mobil finns inte ordet snopp i T9. Mycket otympligt. Kanske brukar det inte finnas det? Vad vet jag som levt utan T9 mina två senaste mobiler.

Min nya flashiga mobil hittas för övrigt på Clas Ohlsson för 398 kronor. Så får man två kronor över till en halv kaffe i baljan.

Men baljan dröjer ett tag. För nu skall jag langa sallader och inte droppa några av mina illa blonderade hårstrån i maten.  Och är i norge räcker två kronor inte långt.


nya tag och dagsboksutvik



Hej bloggen! Jag flyttar för fullt här i Linköping. Imorgon åker jag till Oslo och på måndag börjar jag jobba.

Jag tänkte börja med en liten följetong här i bloggen, men utdrag från min, mycket glast skrivna, dagbok från 2000 - 2003.

Del I:

" 21/6-2000. När jag och Elin (min kusin reds. anm.) var 8 år så såg vi en bekini på Olinders som vi inte fick köpa. Hemma sedan på kvällen drömmde vi att vi hade dom på hästen (badplats på hönö reds. anm.) och att dom vi var kära i kom och frågade chans på oss. Då skulle vi gå bakom ett berg och kyssa dom."




RSS 2.0