tenta-p



Vi är mitt inne i tenta-p nu mina vänner. Ögonen känns som cement och mängden mjölk i kaffet minskar exponentiellt med tiden. Ikväll skriver jag första tentan, som i ett drömscenario går som en dans, men i ett lite mer reviderat, verklighetsliknande, scenario inte går alls.

Det är i tenta-p som man inser alla sina tillkortakommanden. Som bristen på självdisciplin. Latheten när man inte orkar tvätta håret på för många dagar. Sitt irriterade humör.

Men det är nog ändå bristen på självdisciplin som orsakar mig mest problem (utifrån ett perspektiv där man vill prestera bra på sina tentor). Hur gör man för att piska sig själv till lydnad? Jag har aldrig fått svar på frågan.



Kommentarer
Postat av: Nushin

Fast jag tycker du är bra. Du har ju bättre diciplin än mig i alla fall. Du får dela med dig om du kommer på något revolutionerande! I övrigt så tycker jag att vi "belönar" oss med en efter-tenta-p fika på onsdag. Kan du då?

2011-05-26 @ 16:47:00
Postat av: Frida

haha Nushin, det är inte så svårt att ha bättre disciplin än dej ;)

2011-05-26 @ 21:17:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0