matlab in da B-house...




Sitter och inväntar min lilla labkamrat Tingöling. Förberedelserna för inverterad pendel skall göras och jag tackar någon för att jag på senare tid lärt mig uppskatta och se tjusningen i matlab. Annars hade kommande 2 timmar blivit ett h.e.l.v.e.t.e. Ja, följande  timmar kommer alltså ägnas åt att konstruera ett reglersystem så att en inverterad pendel kan hållas upprätt utan att tippa. För första gången i mitt liv börjar jag känna mig lite ingenjörig, rätt kul känsla...


Annan kuriosa från dagen. Detta var tydligen "suit up day" och trots mitt löfte om "attending" på facebook missade jag detta och såg måttligt nedklädd ut på klassfotot. Trots att jag var iklädd kostymbyxor modell pösig och figusrydda jeansskjorta (ja ni hör ju, jag var ju uppenbarligen proper men inte tillräckligt för att mätas med alla dessa män i kostym).



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0