insikt.

 

 


Jag har kommit till insikt att det är fysiskt omöjligt för mig att sitta längre än 3 timmar på en tenta. Inte för att det kom som en stor överraskning, jag har ju alltid haft tendensen att gå först, eller bland de första, men när jag under gårdagens reglertekniktenta verkligen försökte, med alla mina förenade krafter, sitta kvar och föröka lite till, så gick det inte. Det gick verkligen inte.

Helt fysiskt omöjligt.

Klockan slog 11. Jag vände blad till sista uppgiften, nr 5. Tittade på den. Stirrade i ett par minuter. Tänkte "skärp dig Frida, du klarar detta" och försökte motivera mig med att jag alltid ångrar mig i efterhand att jag inte försökte mer. Försökte visualisera känslan efter att ha gett 110 %, den otroligt härliga känsla som kommer därefter. Men det gick inte. Tänkte, okej jag kan ju i alla fall räkna igenom de 4 första uppgifterna så jag inte får massa slarvfel (som mina lärare sedan mellanstadiet förbannat) men nehe. Det gick inte det heller.

Vad göra när kroppen inte vill? När det är helt, totalt omöjligt.

Självklart cyklade jag hem irriterad och förbannad på mig själv och på min egen svaghet, bredde 4 leverpastejmackor, lade mig i min säng och sov 4 timmar istället för att börja plugga till nästa tenta.

Idag är jag förbannad på att jag inte började plugga igår.

Tönt.


 


Kommentarer
Postat av: saal

hahaha. du klarade den säkert iaf!!

2010-10-22 @ 13:56:44
Postat av: kaliinen

flidiseen...

haha, jag ar iaf stolt over dig.

och jag saknar dig massor...

2010-11-16 @ 18:35:55
URL: http://karinviktoria.tumblr.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0