min dag.





07.45 ringde alarmet. Upp hoppade jag inte, men 25 minuter snooze gav mig så pass mycket ångest att jag tillslut kom ur sängen. Gröt, dusch, snabbmake och ett oklanderligt klädval (Acne från topp till tå) gjorde mig redo för jobb.

08.55 - ut till cykeln. Flera centimeter med nyfallen snö gjorde cykelresan till jobbet på snudd till omöjlig. Det är farligt det där, med puderlätt, vit snö. Under finns bara klumpar och is. Dödsklumpar och dödsis.

09:30 - räkna kassan. – 646 kr i diff. Hur i hela världen uppkom den?

15.00 - Två hetsiga damer provar den ena Tamaris-stöveln efter den andra. Hur lyckas 90 % av alla 40-60-åriga damer som shoppar i grupp bli så extremt hetsiga? Det är så att man vill klappa dom på kinden och förklara för dom att det faktiskt inte är hela världen om man inte hittar den perfekta vinterstöveln. Något som däremot är hela världen är om jag inte klarar mina fem tentor de följande veckorna. Wake up ladies.

16:15 - Cyklar hem. Tittar mig oroligt över axeln efter poliser varannan minut. Det är tydligen inte lagligt att bara ha ett fungerande baklyse.

16:30 - Hemma igen. Borde åka ut till uni. Borde börjat plugga tidigare. Borde ha mer självdisciplin! Det enda resultatet av dessa tankebanor är insikten om hur slut jag är, hur mycket fötterna värker och hur mycket "borde" jag känner. Allt detta "borde" sög upp energin redan under förmiddagen.

Attans.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0