låt oss lista glädjeämnen i tenta-p.




Damer och herrar. Jag befinner mig mitt inne i tenta-p, verkligen mitt inne. Vad som har hänt är mekaniktenta idag. Kändes okej, men hey, man skall inte ropa hej förrän man kommit över bäcken. Vad som komma skall är optimeringstenta på torsdag. Tur att jag jobbar mån fm o ons em så att jag inte hinner plugga så mycket. Vem behöver plugga liksom?

Det kan vara svårt att hitta glädjeämnen när motvinden har högsäsong och man ständigt får gå runt och känna sig sexig i regnjacka, så nu skall vi försöka med detta.

Man kan fira när en tenta är över genom att äta god mat på hg (permiär), och vilken mat sedan. Och dessertbuffé. Vilken sockerchock. Konsekvens. Halloumi eller ngn annan ingrediens i rätten gasar till magen rejält så nu luktar hela mitt sovrum prutt.

När man kommer hem efter en lååång dag med plugg har mannen alltid vaknat och väntar troget på skype för att dela sorg och glädje och komma med uppmuntrande ord. Konsekvens: Han har alltid pluggar mer än mig, vilket gör att jag känner att jag borde plugga mer, vilket inte känns jättebra.

Man kan lära sig massa nya saker, och förhoppningsvis även känna att det finns en gnutta verklighetsförankring i det man lärt sig. Konsekvens: Sjukt bra jobb och massa pengar.

Hm. Finns ändå lite bra saker med tenta-p. Tar man bort pruttlukten och pluggkomplex så kitjing.

Nu skall jag sova. Vattnet i min kran smakar inte hallon, men jag är törstig och kan sällan somna när jag är törstig. Nooo.


Dagens och alla dagars man:

Från dagens man kan man med fördel dra referenser till fullvuxen bäbis.

 

 

 


Kommentarer
Postat av: saal

hahahaha, jag gillar att man ser dej nere i vänstra hörne tpå bilden, du ser galen ut :P

annat positivt med tenta-p är att man kan dricka torsdag fredag lördag efter tentan utan att behöva känna att man borde plugga!!! villevalla torsdag hoppas jag, o sen sy overaller på freedagen..o fredagspub, det blir gott!!!! godare än HG:s mat :P

2009-10-19 @ 12:04:15
Postat av: Cosmopolit

dessertbuffe=prutt (gaserna bildas av ett för stort sockerintag) det är ett mindre smickrande släktdrag ni har (både maken och döttrarna drabbas -jag blir bara fet)

2009-10-29 @ 08:19:36
URL: http://cosmopolit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0