Kursupdate mm.



Ni vill såklart veta hur det går/gick för mig med mina kurser? Vem skulle inte det? Hittils har jag haft alla utom en av mina kurser, den sista skall jag åka till om cirkus en timma. Denna kurs, argumentations-kursen, är jag dock waitlistad på (dessutom: 6 PM - 9.40 PM kurs, bra för en icke-kvällsmänniska som mig  jag är iof inte morgonmänniska heller, jag skule vilja kategorisera mig som 10-12 h/natt-människa, vilket innbär att du varken kan vara uppe late night eller early morning). Ok. Vi börjar med att kolla på schemat:


 


Interpersonal Communication: Intressant kanske, inte vet jag. Än. Har en störtskön lärare som säger saker i stil med "Screw you" till sina elever och älskar sarkasm. Detta tillsammans med att vara mycket organiserad och professionell. Klockren dam/tant/tjej! Den minst läskiga kursen, inte så mycket muntliga framföranden här inte.

Nu orkar jag inte skriva mer, men jag kan meddela att Intercollegiate Speech/Debate = du är med i skolans speech/debate team (sjukt läskigt) och får åka runt och tävla i det! Första tävlingen är 1a maj, och jag tror faktiskt att jag skall försöka! Är livrädd och kommer antagligen spy, men jag känner att det hade vart dags att kliva ur min comfort zone (jag har ju inte rest över atlanten och börjat på ett random college själv (okej min man är nära, men jag har inga vänner än. Eller en kille pratade med mig idag, skjutsade mig hem och köpte McD till mig. Jag har dock på känn att han bara vill ligga med mig och göra mig tjock/tjockare).

Japp.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0