nya begrepp.




Om jag gissar rätt är alla här bekanta med det frekvent anända verbet toffla och tillhörande substantiv toffel. Jag känner mig själv väldigt bekväm med att använda dess två begrepp på mig själv. Eller kände skall kanske tilläggas, min och calles toffeltid är ju över.

TRODDE NI JA. HAHA. Men nu introduceras skype-toffla. Man drar hem från trevligt umgänge, skola eller utekväll för att sitta timmar framför Skype. Göra roliga miner, visa brösten, bara titta på varandra eller babbla om allt eller inget.

Jag kan tänka mig att det finns en och annan snubbe som undrar när hon skall sluta sakna, eller snarare obsess-sakna. Jag kan gladeligen meddela att jag faktiskt har en sakna-deadline den 8e oktober då jag allra senast skall vara på banan igen, skratta, hoppa och skutta.
Men det är inte lätt.
Det är verkligen inte lätt.
Tiotusentals gånger svårare än jag någonsin kunde föreställa mig.
Kanske inte konstigt, då jag på dagens tidigare organisations-föreläsning där vi skulle utvärdera våra relationer, insåg att han hade 8/8 funktioner. Sällskap, någon att prata jobb (framtid) med, någon som ger energi och pushar, någon som ifrågasätter mig, någon som ger mig praktiskt hjälp med ex cykeln, en förebild, en intim nära vän, någon att lita på i kris. Sjukt bra kille helt enkelt.

Han skall förövrigt starta blogg. Jag har själv kollat sidan ca 7 gånger idag och kan meddela att det ännu inte finns något inlägg på http://stanford2009.blogspot.com. Snart är nog sidan saknamanatstanford2009.blogspot.com också upptagen. Mina sakna-calle-inlägg kan ju faktiskt ta upp en gel blogg.

8e oktober.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0